AB-PINACA

Z Narkopedia
Wersja z dnia 19:24, 1 wrz 2023 autorstwa Heheszka (dyskusja | edycje) (Informacje ogólne)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do:nawigacja, szukaj


Klasyfikacja podstawowa

Metka substancji

hyperreal.info

Wzór chemiczny

[]CCCCCn1c2ccccc2c(n1)C(=O)N[C@@H](C(C)C)C(=O)N



Informacje ogólne

AB-PINACA to związek, który został po raz pierwszy zidentyfikowany jako składnik syntetycznych produktów z konopi indyjskich w Japonii w 2012 r.

Pierwotnie został on opracowany przez firmę Pfizer w 2009 roku jako lek przeciwbólowy.

AB-PINACA działa jako silny agonista receptora CB1 (Ki = 2,87 nM, EC50 = 1,2 nM) i receptora CB2 (Ki = 0,88 nM, EC50 = 2,5 nM) i w pełni zastępuje Δ9-THC w badaniach dyskryminacji szczurów, będąc jednocześnie 1,5 razy silniejszym.

Odnotowano wiele przypadków zgonów i hospitalizacji w związku z tym syntetycznym kannabinoidem

Opracowania naukowe

Autorskie zdjęcia i filmy związane z substancją

Otrzymywanie / pozyskiwanie

Zastosowanie

Zastosowanie medyczne

Zastosowanie rekreacyjne

Inne zastosowania

Sposoby przyjmowania, dawkowanie i zagrożenia

Funkcjonowanie na rynku lub w podziemiu

Chemia i farmakologia substancji

Uzależnienie i sposoby jego leczenia

Pamiętaj! Hyperreal posiada spis placówek pomocy uzależnionym: https://hyperreal.info/help

Status prawny w poszczególnych krajach

Niemcy

AB-PINACA jest substancją kontrolowaną Anlage II w Niemczech od listopada 2014 roku.

Singapur

Jest on wymieniony w piątym wykazie ustawy o nadużywaniu narkotyków, a zatem jest nielegalny w Singapurze od maja 2015 roku.

Stany Zjednoczone

W Stanach Zjednoczonych AB-PINACA jest substancją kontrolowaną.

Chiny

AB-PINACA to substancja kontrolowana w Chinach od października 2015 roku.

Francja

Jest to substancja kontrolowana we Francji od marca 2017 roku.

Pamiętaj! Na forum hyperreala mamy dział poruszający prawne kwestie użytkowania narkotyków: https://hyperreal.info/talk/prawo.html

Obecność substancji / rośliny w dziełach kultury i dyskursie społecznym